人狼議事


115 戦友に出会う村

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【人】 小僧 カルヴィン

>>53 As アシモフ said, sympathizers are good for leader. Sorry for them, but the possibility to lost an important role is low if they become leader and target for attack by wolves.
アシモフが言ったように、共鳴者でいいんじゃないかな。共鳴者には申し訳ないけど、共鳴者がリーダーをして攻撃のターゲットになれば重要な職が失われる可能性が少ないからね

(54) itsumasa 2013/02/21(Thu) 13時半頃

【人】 店番 ソフィア

リーダーとして共鳴者私達が選んしかし狼は知って、彼らは彼を攻撃しない
But if the wolf knows we chose the sympathizer as the leader, they'll avoid attacking the person then...

(55) Puchny 2013/02/21(Thu) 13時半頃

【独】 小僧 カルヴィン

僕は周りからどう映ってるのかな?
アシモフに賛成しすぎてるところから二人ともが狼と思われてる?
ある程度削ってからアシモフを道連れにできるのなら発言力も考えて悪くないかなぁ
アシモフからは村人と思われていて欲しいなぁ

(-9) itsumasa 2013/02/21(Thu) 13時半頃

【人】 流浪者 ペラジー

That's fine. Having the leader not die should be a good thing, right? lol
それでいい。生きてるまとめ役はいい事じゃない?w

(56) kqli06 2013/02/21(Thu) 13時半頃

【人】 双生児 オスカー

Ah, the game has started! I'm late lol

おっ!ゲーム始めました!遅くなってますw 

(57) OnoSasazaki 2013/02/21(Thu) 14時頃

【人】 流浪者 ペラジー

>>55
There's always the possibility that the sympathizer is lying, so we don't know for sure if the wolf will avoid attacking the leader.
いつも共鳴者騙りの可能性があるから、狼がまとめ役を襲撃しないことが分からない。

(58) kqli06 2013/02/21(Thu) 14時頃

【人】 受付 アイリス

Hello, let me join to the conversation...

>>58
I agree with you >.<

賛成します(>.<)

(59) Lou 2013/02/21(Thu) 14時頃

【独】 お散歩隊長 アシモフ

I tried to explain that the winning percentage of the wolves in this village would be low from data, but I think some people don't like too argumentative person. I should not do that, maybe.
データからこの村の狼の勝率は低いだろうって説明しようかと思ったけど、何人かは理屈っぽい人を嫌いそうだね。止めといた方が良いか。

(-10) Yubo 2013/02/21(Thu) 16時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>32
Yep. -number of executions-
14(F1W2H11)>12(1:2~1:10~9)>10(1:2~1:8~7)>8(1:2~1:6~5)>6(1:2~1:4~3)>4(1:1:2)>ep
The number of executions is 6. If you think only the wolves, all you have to do is execute 2 wolves by 6 times executions. I think we can do it. (Of course, we have to kill a fox, too.) However, if we kill 2 wolves smoothly, a fox may win. If you kill a fox by executions, we have to execute 3 enemies by 6 times, but we can kill a fox by also divination. I think we should aim to divine a fox and execute 2 wolves.
そうだね。吊り手は6回。狼だけ考えるなら6回中2匹吊れれば良い。これは出来ると思う。(もちろん狐も殺さないといけないが)。でもスムーズに吊っちゃうと狐に勝たれる可能性がある。狐を吊りで殺すなら6回中3匹吊らないといけない。でも狐は占いでも殺せるから狐は占いで狙って、狼を吊りで殺す方が良いと思う。

(60) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>35
I think "to divine a moderate talker and to execute a quiet person" is good, too. Because we would be able to judge a talkative person by their opinion.
中庸占い寡黙吊りもアリだと思うよ。多弁は発言から判断できそう。

(61) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>36 yep. Let's enjoy. We don't have to be hasty. Because day 1 is about 72 hours.
ええ。楽しみましょう。焦る必要は無いですね、1日目は約72時間あります。

(62) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時頃

重ね合せ猫のユニタリ変換 (村建て人)

The day 1 is about 72 hours. Because I started this game at 23:50. The day 1 is absolutely 48 hours. If the dawn is 02/22 23:30, the day 1 will be below 48 hours. Therefore, the dawn of day 1 is 02/23 23:30 "2013/02/23(Sat) 23時半頃 に更新"

1日目は約72時間あります。私が23:50頃にゲームを開始したので。1日目は必ず48時間以上です。もし夜明けが02/22 23:30だと1日目が48時間以下になります。なので1日目の夜明けは「2013/02/23(Sat) 23時半頃に更新」です

(#5) 2013/02/21(Thu) 17時頃


【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>38 I think so, too. We have to discuss #1 and #2 first.
私もそう思います。まず#1と#2を優先的に議論すべき。

(63) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>40 I think the partner of a sympathizer is good. In a latter half, I think we don't need a leader.
共鳴者の相方で良いと思います。後半はまとめ役居なくても良いかな。

(64) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>45 Well, when do you want diviner to come out? If they don't come out, we can't know the result of their judgement. Of course, we have some means to know the result without their CO. For example, we request that diviner will divine Mr. X and if the result is black, diviner will come out. Then, if they don't come out, we can know Mr. X is a human.
じゃあソフィアは何時COして欲しいの?占い師がCOしないと判定を知る事が出来ないよ。もちろんCOさせずに判定を知る方法もあるけど。例えば占い師にXを占って結果が黒ならCOするようにお願いする。そうすればCOしてこなかったらXは人間だと見なせる。

(65) Yubo 2013/02/21(Thu) 17時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>50 I see, but there are some advantages. If a leader is a sympathizer and someone try to execute their partner without knowing it, the leader can change the target without the partner's escape CO. We can keep a trap. In addition, if the leader decide the target of divination, they can aim for the trap when they want. Of course, I think they should decide the target in accordance with the general will of the people. I mean...I want they to make the best use of knowing their partner.
なるほど、でもメリットも有るよ。鳴がまとめ役で何人かが相方とは気付かずに、共鳴者の相方を処刑しようとしても、相方に回避COさせずに処刑先を変更する事が出来る。地雷を維持できるよ。さらにまとめ役が占い先を決めるなら、好きな時に地雷発動が狙える。もちろんまとめ役は総意に基づいて決定するべきだと思うよ。相方を知ってる事を活かして欲しいって意味。

(66) Yubo 2013/02/21(Thu) 18時頃

【独】 お散歩隊長 アシモフ

ソフィア has a hang-up about time of diviner's CO and the final decision for divine. I think she is a diviner. Probably, she want to decide the target of divination by herself. And she is too afraid of attack. >>55 Or, a sympathizer?
ソフィアは占い師のCO時期と占いの決定権にこだわりが強いね。彼女が占い師かな。たぶん自分で占い先を決めたい感じ。そして襲撃を恐れすぎてる。もしくは共鳴者かな。

(-11) Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>55 Yes! I think so, too. Probably, they don't attack the leader soon. Because I think it is important for the wolves to attack a diviner, a medium or a guard as soon as possible.
はい!私もそう思う。たぶんすぐにはまとめ役を襲わないと思う。占い師か霊能者か守護者を出来るだけ速やかに喰う方が狼にとっては重要だと思う。

(67) Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>57 Let's speak leisurely (^^)b
The day 1 is very long.
リラックスして行こう。今日は長いんだ。

(68) Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>59 Yes, let's enjoy this game.

(69) Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃

アシモフは、ホレーショーgive you my love^^

Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃


アシモフは、ホレーショーに話の続きを促した。

Yubo 2013/02/21(Thu) 18時半頃


アシモフは、@366pt

Yubo 2013/02/21(Thu) 19時頃


【人】 小僧 カルヴィン

>>67
Your opinions have been logical.
But this idea seems not to be logical for me.
I want your explanation.
The chance that Wolves attack the leader is high because if they don't kill a definitely human that only result in increasing a ratio of wolves among ashes. Furthermore, there is a fox among ashes so wolves's attack may fail.
アシモフの意見は今までずっと論理的でした
ただこの意見だけは引っかかったので説明をお願いします
狼がリーダーを狙う可能性は高いと思う。なぜなら、もし確実に人間だとわかってる相手を殺さなければ灰の中の狼の割合を増やしてしまう。さらに、灰から攻撃すればキツネを攻撃してしまって襲撃失敗になってしまうかもしれない

(70) itsumasa 2013/02/21(Thu) 19時頃

【赤】 小僧 カルヴィン

共鳴者のリーダーとこれからCOしてくるであろう占い師、どっちを先に狙うべきかな?
共鳴者が片方しかCOしない状態で進むのなら占い師がニセだってバレるのを防ぐためにとっとと共鳴者狙ったほうがいいかも

(*17) itsumasa 2013/02/21(Thu) 19時半頃

【独】 小僧 カルヴィン

アシモフさんキツネかな?

(-12) itsumasa 2013/02/21(Thu) 20時半頃

【人】 鳥使い フィリップ

うわぁ、狼に大変そうだね、僕は狼に選ばなくてよかった!www
Woah, it seems really pain for wolves, it's good I didn't choose "wolf" before!www

(71) valor1 2013/02/21(Thu) 22時半頃

【赤】 お使い ハナ

同じことっていうか思ってました
共鳴者先に狙った方がいいのかなって
賛成です

(*18) watako312 2013/02/21(Thu) 22時半頃

【赤】 小僧 カルヴィン

ふむふむー
ちなみに今の時点でキツネや守護者、占い師っぽいなって人はいます?
思ったことはどんどん言ってってな!
COがどうなるかにもよるけど、たぶん僕が先に死ぬと思うからw
あと、わたこさんもうちょい喋らんと殺されるから喋って!

(*19) itsumasa 2013/02/21(Thu) 22時半頃

【人】 お使い ハナ

Hello.I'm coming now.
こんにちは、今戻りました。

(72) watako312 2013/02/21(Thu) 23時頃

【人】 流浪者 ペラジー

アシモフとフィリップは白と思う。
I think アシモフ and フィリップ are white.

アシモフ(>>60)→ 多分、普通の狼はどうやて狼を吊るについてこの程度の考えがしない。
アシモフ → A normal wolf probably wouldn't put this level of thought into how to kill another wolf.

フィリップ(>>71)→ これは本当?うそじゃないよね?w
フィリップ → Is this true? You're not lying right? lol

(73) kqli06 2013/02/21(Thu) 23時半頃

【人】 放蕩者 ホレーショー

#2 占い師はCOしなきゃならない。理由は二つ。
- 守護者は隠蔽する占い師を守ることができない。占い師は襲撃される可能性がある。
- 私たちは占いの結果を知れない。それより、占い師はCO抜きで占いの結果を伝える、怪しそう人になる。
The diviner needs to reveal themselves before the second night. There's 2 reasons why:
- The guard can't protect the diviner if they remain hidden. There's a possibility they will be attacked.
- We won't know the results of the divination. More importantly, if they try and communicate the results of the diving to us without coming out, they will seem suspicious.

(74) Haiku 2013/02/21(Thu) 23時半頃

ホレーショーは、アシモフに話の続きを促した。

Haiku 2013/02/21(Thu) 23時半頃


【人】 お使い ハナ

fmm...I read all coments now.
コメントを全部読んできました。
I know exactly how アシモフ and カルヴィン feel.
アシモフさんの意見も分かるし、70のカルヴィンの意見も分かる。
I can't choose which is good.
どっちがいいのかわからないよ。

(75) watako312 2013/02/22(Fri) 00時頃

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(4人 24促)

ペラジー
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0回 注目
ホレーショー
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アシモフ
41回 注目

犠牲者 (6人)

サイモン
0回 (2d)
テッド
0回 (3d) 注目
セシル
1回 (4d) 注目
フィリップ
4回 (5d) 注目
アイリス
1回 (6d) 注目
ソフィア
9回 (7d) 注目

処刑者 (3人)

ヌマタロウ
0回 (3d) 注目
カルヴィン
18回 (6d) 注目
ハナ
3回 (7d) 注目

突然死 (2人)

オスカー
0回 (4d) 注目
ドナルド
0回 (5d) 注目

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