人狼議事


115 戦友に出会う村

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【人】 流浪者 ペラジー

>>0:15

なるほど。じゃ、プロローグは0日ですか?
I see. So the prologue is day 0?

(18) kqli06 2013/02/16(Sat) 08時半頃

【人】 流浪者 ペラジー

そうみたいですね。
Looks like it.

(19) kqli06 2013/02/16(Sat) 08時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>18
Yes. I find this explanation from official wiki:
>>0:3 → プロローグの発言番号3の発言へリンクを張る。

(20) Yubo 2013/02/16(Sat) 08時半頃

【人】 流浪者 ペラジー

testing testing >>0

(21) kqli06 2013/02/16(Sat) 08時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

If you don't add "the day", it will be today automatically.

(22) Yubo 2013/02/16(Sat) 09時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

Well...I play with サイモン^^;

(23) Yubo 2013/02/16(Sat) 09時頃

アシモフは、サイモンをハリセンで殴った。

Yubo 2013/02/16(Sat) 09時頃


アシモフは、サイモンサイモン→゚・゚*・(゚O゚(☆○=(`◇´*)o コノヤロー!!

Yubo 2013/02/16(Sat) 09時頃


ペラジーは、pokes サイモン with a stick

kqli06 2013/02/16(Sat) 09時頃


【人】 流浪者 ペラジー

Ahaha, English emotes doesn't work.

(24) kqli06 2013/02/16(Sat) 09時頃

ペラジーは、サイモンをつんつんつついた。

kqli06 2013/02/16(Sat) 09時頃


【人】 お散歩隊長 アシモフ

Hahaha, he will say "Don't poke me!".

(25) Yubo 2013/02/16(Sat) 09時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

I add a new word in part 2
新しいワードを追加しました。

RP(role-play)
It's just a pastime. To act as your character.
e.g. If you use "お散歩隊長 アシモフ", you say something like "Listen carefully. I'm a captain(隊長)! Call me Sir Asimov! Squeak"

By the way, Asimov is a man's name. I didn't know that^^;
アシモフって男性の名前なんですね、知らなかった^^;

「私は隊長である!Sirアシモフと呼べ!チュウチュウ」

(26) Yubo 2013/02/16(Sat) 09時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

[全て表示]の位置分かりにくいね。ここを探して

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(27) Yubo 2013/02/16(Sat) 10時半頃

【人】 放蕩者 ホレーショー

ところでゲーム内に、私たちはチャラの名前を使うべきか?(私の場合には「ホレーショー」)
それとものユーザ名を使う?それともどうでもいいですか?

By the way, should we use our character names (in my case: ホレーショー) to refer to each other in-game, or our user names? Or is either fine?

>>0:25 (リンクテスト) (testing a link)

(28) Haiku 2013/02/16(Sat) 11時頃

【人】 放蕩者 ホレーショー

あともう一つの質問がある。「あと3000pt」について、これはプロローグの発言の限界ですか?それともゲームの全ての限界?第二の場合なら、私はもっと短い発言を作れなきゃww。

Oh, one more question: Regarding the "あと3000pt", does that
apply only to the prologue or is that for the entire game?
If it's the latter, I'm going to have to write shorter messages lol.

(29) Haiku 2013/02/16(Sat) 11時頃

【人】 奏者 セシル

チャラの名前を使うと思います。ゲームはもっと面白いから。

I think we should use character names. The game will be more interesting that way.

(30) AndrewFM 2013/02/16(Sat) 11時頃

【人】 流浪者 ペラジー

>>29
「あと3000pt」の部分は、一日だけの限界と思います。もしあれはゲームに全ての点数なら、短すぎでしょうw

I think the "あと3000pt" part is only for 1 day. But if that's for the entire game, then it's way too short lol.

(31) kqli06 2013/02/16(Sat) 12時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>28
I think which is good, but to use character names may create atmosphere.

>>29
It should be only the prologue.

>>13
You can recover the point only when prologue.

(32) Yubo 2013/02/16(Sat) 12時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

Ah...I'm impressed because we are talking in this game. I was not be able to think it comes like these days when I started this program.

>>28
>>30
In Japanese, we call "character" "キャラクター". Therefore, "キャラ" is right.

(33) Yubo 2013/02/16(Sat) 12時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>29
I found this topic in the official wiki
http://crazy-crazy.sakura.ne.jp...

In the match (from day 1) the point is 1000, but we can use [に話の続きを促した。(残n回)]:to increase the target’s statement point
When you select a target and this action and write something in the box below and push “アクション”, you can increase the target’s statement point. When you use it, the 300 point increase. You can use it at 3 times. Therefore, you can increase 900pt.

(34) Yubo 2013/02/16(Sat) 12時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

I found "死者は秘密会話閲覧可能" in the official wiki. It may mean "The dead players can read the whisper.". So if you die, you can know who is a wolf, probably.

Please read this rules again:
After you die, you can’t give any information about game outside this game and you can’t talk about this game with other players or non-players outside this game. Please talk about game in the dead world in this game.

(35) Yubo 2013/02/16(Sat) 13時頃

【人】 流浪者 ペラジー

はい、分かりました:)

(36) kqli06 2013/02/16(Sat) 13時頃

カルヴィンは、サイモンをハリセンで殴った。

itsumasa 2013/02/16(Sat) 13時頃


ペラジーは、アサッシンの服を着ました

kqli06 2013/02/16(Sat) 14時半頃


ペラジーは、サイモンをハリセンで殴った。

kqli06 2013/02/16(Sat) 14時半頃


【人】 流浪者 ペラジー

眠れ安らかに...

(37) kqli06 2013/02/16(Sat) 14時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

The tragic remains of サイモン were discovered.

"This is a murder, sir."
"What is the lethal weapon?"
"It seems that it's a ハリセン, sir."
"What!?"

(38) Yubo 2013/02/16(Sat) 17時頃

アシモフは、サイモンに別れを告げた。

Yubo 2013/02/16(Sat) 17時頃


【人】 若者 テッド

複雑ですね、これw
I hope I can get the hang of this, haha

Does posting a soliloquy have any advantage? Or is it just so you can talk to only yourself?

(39) bombpersons 2013/02/16(Sat) 18時半頃

【人】 小僧 カルヴィン

Oh, there is a limit to a soliloquy.
I want to know the advantage of it~

(40) itsumasa 2013/02/16(Sat) 23時半頃

【人】 奏者 セシル

The soliloquy/monologue is your private thoughts. It's private during the game, but public at the end. So you use it to add to the story! People can see what you were secretly thinking at the end.

(41) AndrewFM 2013/02/17(Sun) 00時頃

【人】 小僧 カルヴィン

I see~
Thank you for your explanations!

(42) itsumasa 2013/02/17(Sun) 00時頃

【独】 奏者 セシル

死なないといいんですが・・・

(-1) AndrewFM 2013/02/17(Sun) 00時頃

記者 イアンが参加しました。


【人】 記者 イアン

I have joined! Good luck everyone!

(43) ChrisJ 2013/02/17(Sun) 01時半頃

カルヴィンは、イアンから逃げ出した!しかし、回り込まれてしまった!

itsumasa 2013/02/17(Sun) 02時頃


イアンは、カルヴィンに手を振った。

ChrisJ 2013/02/17(Sun) 03時頃


アシモフは、イアンにお辞儀をした。

Yubo 2013/02/17(Sun) 07時半頃


【人】 若者 テッド

Ah, I see! >.<

(44) bombpersons 2013/02/17(Sun) 07時半頃

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(4人 24促)

ペラジー
2回 注目
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0回 注目
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1回 注目
アシモフ
41回 注目

犠牲者 (6人)

サイモン
0回 (2d)
テッド
0回 (3d) 注目
セシル
1回 (4d) 注目
フィリップ
4回 (5d) 注目
アイリス
1回 (6d) 注目
ソフィア
9回 (7d) 注目

処刑者 (3人)

ヌマタロウ
0回 (3d) 注目
カルヴィン
18回 (6d) 注目
ハナ
3回 (7d) 注目

突然死 (2人)

オスカー
0回 (4d) 注目
ドナルド
0回 (5d) 注目

舞台に (0人)

村を出た人達

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