人狼議事


115 戦友に出会う村

情報 プロローグ 1日目 2日目 3日目 4日目 5日目 6日目 エピローグ 終了 / 最新

視点:

全て表示


きみは自らの正体を知った。さあ、村人なら敵である人狼を退治しよう。人狼なら……狡猾に振る舞って人間たちを確実に仕留めていくのだ。


どうやらこの中には、村人が6人、共鳴者が2人、占い師が1人、守護者が1人、霊能者が1人、狂人が1人、人狼が2人、栗鼠妖精が1人いるようだ。


【人】 厭世家 サイモン

逃げろ。逃げろ!おまえらだけでも逃げろ。

(0) master 2013/02/21(Thu) 00時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

I started this game without chris!
クリス抜きで始めました!

(1) Yubo 2013/02/21(Thu) 00時頃

【人】 小僧 カルヴィン

あらためてみなさんよろしくお願いします
楽しくやりましょう!
I'm glad to play this game with you!
Let's have fun:D

(2) itsumasa 2013/02/21(Thu) 00時頃

test


重ね合せ猫のユニタリ変換 (村建て人)

どうやらこの中には、村人が6人、共鳴者が2人、占い師が1人、守護者が1人、霊能者が1人、狂人が1人、人狼が2人、栗鼠妖精が1人いるようだ。

This means "There are 6 villagers, 2 sympathizers, 1 diviner, 1 guard, 1 medium, 1 lunatic, 2 wolves and 1 fox"

(#0) 2013/02/21(Thu) 00時頃


これが人狼のみのチャットかな?
よろしくお願いします
Is this a chat only for werewolf?
Let's win this game together!


【人】 放蕩者 ホレーショー

Village deletion deadline
The village deletion deadline is the initially decided dawn time + some time for recruitment.
However, should you shift the dawn time to after the village deadline, the odd situation where "The village deletion deadline came, but it's still here" will happen.
Actually, the village deletion deadline is "the village will be deleted when dawn comes and the village deletion flag is set"
1. village created on 4/1 with dawn at 22:00
2. deletion deadline displayed: 4/11 22:00 (which won't change).
3. the village creator changes dawn to 21:00.
4. the deletion deadline, (4/11 22:00), passes and the deletion flag is set.
  As dawn hasn't come yet, the village still exists.
5. The village is deleted on 4/12 at 21:00.

(3) Haiku 2013/02/21(Thu) 00時頃

重ね合せ猫のユニタリ変換 (村建て人)

Please confirm your roles. And please read the wiki carefully. That's very important. Especially, please follow the rules.

http://werewolfbbs.wordpress.com...

役職を確かめてください。そしてウィキを読んでください。とても重要な事です。特に、ルールに従ってください。

(#1) 2013/02/21(Thu) 00時頃


重ね合せ猫のユニタリ変換 (村建て人)

@ミッシェル
Can you read Japanese? If you can't, it is difficult for you to confirm your roles. And you can't ask other players, because others will know your roles. Please read "werewolf part 1" of the wiki! Probably, you can understand your roles. If you can't understand your roles, please only say "I can't understand my role." You must not "copy and paste the message." because other players will know your roles. Let's think how you can know your roles by all members.

(#2) 2013/02/21(Thu) 00時頃


【人】 お散歩隊長 アシモフ

Alright, let's be spirited!
よし、飛ばしていくよ!

#1. Whether or not we use leader system?
#2. When do you want diviner to come out?
#3. When do you want medium to come out?
#4. About the target of divination today.

#1.まとめ役制度を使うかどうか
#2.占い師のco時期
#3.霊能者のco時期
#4.今日の占い先について

(4) Yubo 2013/02/21(Thu) 00時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

#1. If we can use it, I want to use. However, our village's time zone is quite different, so the leader system may be difficult. But, if I say my request, a sympathizer come out today and they will be the leader. Because, we can use one "trap" and if the leader decide the target of divination, they can aim for the trap when they want.

#1.使えるなら使いたい。でもタイムゾーンが違い過ぎるから難しいかもしれない。希望を言うなら、共鳴者が今日COしてまとめ役やって欲しい。なぜなら地雷1つ使えて、まとめ役が占い先決めるなら、好きな時に発動を狙えるから。

(5) Yubo 2013/02/21(Thu) 00時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

#1. And, I think we should unify the target of vote. Because we can use the "vote CO". If we don't know who will be executed until the next day, we can't do "escape CO" and the guard may protect the person who will die. It's useless. Diviner may divine the person who will die. It's useless too.

それから投票先は統一するべきだと思う。投票COも使えるし。翌日まで誰が死ぬか分からないなら、回避COもできない。守護者が死ぬ人を守るかもしれない。それは無駄でしょ?占い師が死ぬ人を占うかもしれない。それも無駄。

(6) Yubo 2013/02/21(Thu) 00時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

We should talk more than prologue! If you rarely say something, other players can't judge whether or not you are a human! If you rarely talk, your opinion will not help other players to think! Please please please talk more often! I don't want to do "to execute a quiet person" preferably, but if we need, I will do.

プロローグよりもっと喋るべきだよ!滅多に発言しないんじゃあ、他の人は君が人間かどうかも判断できない!全然話し合わないんじゃ、貴方の意見はみんなの推理の助けにならない。お願い!お願い!もっと喋って!出来れば寡黙吊りはしたくないんだ。でも、必要ならする覚悟だよ。

(7) Yubo 2013/02/21(Thu) 01時頃

【人】 放蕩者 ホレーショー

サイモンは不安そう。あやしい...(冗談)
#1. いい考え方アシモフ。
#4. 今、(サイモン以外)誰でもいい。だが私の意見は変わらないものではない。

Simon seems uneasy. Suspicious...(jk)
#1: You make some good points アシモフ.
#4: at the moment, anyone except サイモン seems good. My opinion isn't fixed though.

(8) Haiku 2013/02/21(Thu) 01時頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

Our time zone is quite different, so when you can, you should advance your reasoning further! It is highly probable that we often can't directly discuss on a real-time basis. We should leave your reasoning which help other players think, if you can.

全員のタイムゾーンが違い過ぎるから、出来る時に自分の推理を進めといた方がいいよ。私達は頻繁には、直接リアルタイムで議論出来ない可能性が高いしね。出来るだけ他のプレイヤーの助けになる推理を残しておくべきだよ。

(9) Yubo 2013/02/21(Thu) 01時頃

【人】 小僧 カルヴィン

Take it easy:D
I think most of us don't realize the game started.
そんなに焦らなくても大丈夫じゃないかな?
始まったことに気付いてない人も多いだろうし(´∀`)

(10) itsumasa 2013/02/21(Thu) 01時頃

テスト =0


【人】 放蕩者 ホレーショー

#1+#4. 守護者と占い師の能力は大切な対狼武器。無駄にすることはダメ。けど狼はまとめ役になる場合、どうする?まとめ役になたい人を占うかな?
サイモンはダミー村人から、占うことは意味のない。彼は必ず明日の夜明けに死ぬ。

#1 + #4. The guard and diviner's abilities are important anti-werewolf weapons. We can't afford to waste them. But what do we do if a wolf becomes the leader? Maybe we should divine the person who wants to become the leader. 
There's no point diving サイモン as he's a villager dummy and will be dead by dawn.

(11) Haiku 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

#2. Today. Because after we narrow down the amount of ASH players, I want them to divine ash today. The target of attack today is サイモン and there aren't execution today, so if they come out today, they absolutely will not die tonight. Therefore, if we wait their CO until tomorrow, it's no merit, I think. Because we can't narrow down ash today.

#2.今日。灰を狭めてから、灰占いしたいから。今日の襲撃はサイモンで処刑も無いから、今日COしても今夜に死ぬ事は絶対ない。だから明日までCOを待っても、メリットが無いと思う。今日灰を狭めれないから。

(12) Yubo 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 小僧 カルヴィン

#1. I agree with アシモフ.
But if two werewolves come out as a sympathizer, what should we do? I think it's possible.
#2. Today is better,I think.If we don't know who is the diviner, we have difficulty reasoning.
#3. It's up to the sympathizer.
#4. サイモン is suspicious. So let's divine him!(just kidding
I don't know who should be divined at present.

#1.アシモフに賛成です。ただ人狼が二人で共鳴者だと言ってきたりしたらどうするべきですかね?ありえると思うんですよね
#2.今日がいいと思います。誰が占い師か分からないと推理もしにくいですし
#3.霊能者さんに任せます(適当
#4.サイモンが怪しいから彼を占おう!←
今のところ誰を占えばいいかは分かりません

(13) itsumasa 2013/02/21(Thu) 01時半頃

ホレーショーは、自分のタイプミスを直す divining not diving*

Haiku 2013/02/21(Thu) 01時半頃


【人】 お散歩隊長 アシモフ

@カルヴィン
Yep, but I worry about the amount of their post. There are a bit few. If they do like prologue, I think our reasoning will not advance. Especially, ミッシェル,フィリップ,ソフィア,ドナルド and アイリス. We have to execute a quite person as it is.
はい、でも私はみんなの発言量を気にしています。少し少ないです。もしプロローグのようにやっていくと、私達の推理は進まないと思う。特に, ミッシェル,フィリップ,ソフィア,ドナルド,そしてアイリス.このままだと寡黙吊りしないといけない。

(14) Yubo 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>13
Yes, that is probable. However, in this village, there are only 2 wolves. I think it is unlikely. Because, they can't impersonate diviner and medium. Of course, there are lunatic, but we can use "roller strategy". If there are the fake sympathizer, we change the leader or think later.
はい、可能性はあります。でもこの村には人狼は2人しかいません。可能性は低いと思います。占い師も霊能者も騙れなくなる。狂人もいますが、ローラーできるし。もし騙りが出るなら、リーダーを変えるか後で考えればいいかと。

(15) Yubo 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 小僧 カルヴィン

>>14
I think they rarely came here because the game didn't start.
But I agree with your idea that we should talk more often.
ゲームが始まってなかったからあまりこなかったんだと思いますー
でももっと頻繁に発言したほうがいいというのには賛成です

(16) itsumasa 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 小僧 カルヴィン

>>15
Oh, sorry. I didn't confirm the number of werewolf. I thought there are three.
あら、すみません。人狼の人数を確認してませんでした。3人だと思ってました(゚Д゚;)

By the way, the point of statement is tight.
One statement consume about 50 points.
ところで、発言のポイントが結構しんどいですね
一回の発言でだいたい50ポイントくらいもっていかれる・・・

(17) itsumasa 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 小僧 カルヴィン

>>11
We might be better to divine the leader.
リーダーになる人を占うのがよさそうですね

(18) itsumasa 2013/02/21(Thu) 01時半頃

【人】 お散歩隊長 アシモフ

>>17
It seems that the post point recover per 24 hours. Then you can use about 2000pt per day in this game. That is at the mercy of others' love.
発言ポイントは24時間毎に回復するようです。ゲーム内の1日で2000ptぐらいは有ると思います。後は他人の愛しだい。

(19) Yubo 2013/02/21(Thu) 02時頃

【人】 放蕩者 ホレーショー

>>13 #1. そう起これば両氏の狼たちは死ぬ。
夜明けはまだ遠い、たった1000ptは48時間に受ける。待った方がいいと思う。
>>13 #1. If that happens both wolves would die.
dawn is a long way off, and we've only got 1000pt to last us 2 days.
I think we should wait a bit.

(20) Haiku 2013/02/21(Thu) 02時頃

カルヴィンは、サイモンをハリセンで殴った。

itsumasa 2013/02/21(Thu) 02時頃


【人】 小僧 カルヴィン

>>19 >>20
I see:D

(21) itsumasa 2013/02/21(Thu) 02時頃

情報 プロローグ 1日目 2日目 3日目 4日目 5日目 6日目 エピローグ 終了 / 最新

視点:


トップページに戻る


← ↓ ■ □

フィルタ

生存者
(4人 24促)

ペラジー
2回 注目
ミッシェル
0回 注目
ホレーショー
1回 注目
アシモフ
41回 注目

犠牲者 (6人)

サイモン
0回 (2d)
テッド
0回 (3d) 注目
セシル
1回 (4d) 注目
フィリップ
4回 (5d) 注目
アイリス
1回 (6d) 注目
ソフィア
9回 (7d) 注目

処刑者 (3人)

ヌマタロウ
0回 (3d) 注目
カルヴィン
18回 (6d) 注目
ハナ
3回 (7d) 注目

突然死 (2人)

オスカー
0回 (4d) 注目
ドナルド
0回 (5d) 注目

舞台に (0人)

村を出た人達

種別

通常
内緒
仲間
死者
舞台
背景

一括

全示
全断
反転

ツール

クリップボード

ピックアップ

>>【】
(0.07 CPUs)
SWBBS V2.00 Beta 8 あず/asbntby
あっぱれ、うっかりアイコン by 小由流
人狼議事キャラセット by りりんら
管理 sol・laななころび